Rather Sues CBS for $70 Million, Says He Was Scapegoated to Pacify White House

GottaLaff: Dan Rather was told in 2004 that he was losing his CBS radio show, effective immediately, because of pressure from the right wing.
This post, written by GottaLaff, originally appeared on Brave New Films

I can't seem to stay away from CBS today:
The NYTimes' Jacques Steinberg breaks news about former CBS News anchor Dan Rather. Rather "filed a $70 million lawsuit this afternoon against the network, its corporate parent and three of his former superiors."
Why? Here's why:
Rather, Steinberg writes "asserts that the network violated his contract by giving him insufficient airtime on 60 Minutes after forcing him to step down as anchor of the CBS Evening News in March 2005. He also contends that the network committed fraud by commissioning a 'biased' and incomplete investigation of the flawed [National] Guard broadcast and, in the process, 'seriously damaged his reputation.'"
Ya think?
In the suit, filed this afternoon in State Supreme Court in Manhattan, Mr. Rather charges that CBS and its executives made him a scapegoat in an attempt to pacify the White House, though the formal complaint presents virtually no direct evidence to that effect. To buttress this claim, Mr. Rather quotes the executive who oversaw his regular segment on CBS Radio, telling Mr. Rather in November 2004 that he was losing that slot, effective immediately, because of pressure from the right wing.
GottaLaff is a regular blogger for Cliff Schecter's Blog
Sign Up!
Get AlterNet's Daily Newsletter in Your Inbox
+ sign up for additional lists
Select additional lists by selecting the checkboxes below before clicking Subscribe:
Election 2018