Birthers Suing Esquire for $285 Million Over Satirical Piece

Last month, after Obama released his birth certificate, Esquire published a parody piece about a head birther entitled "BREAKING! Jerome Corsi's Birther Book Pulled from Shelves!" Apparently it was so believable (because, yeah) and the birther supporters so vehement, that the publication felt it necessary to print an addendum: 

We committed satire this morning to point out the problems with selling and marketing a book that has had its core premise and reason to exist gutted by the news cycle, several weeks in advance of publication. Are its author and publisher chastened? Well, no. They double down, and accuse the President of the United States of perpetrating a fraud on the world by having released a forged birth certificate. Not because this claim is in any way based on reality, but to hold their terribly gullible audience captive to their lies, and to sell books. This is despicable, and deserves only ridicule.

In response, Corsi and his cohort Joseph Farah, head birthers, have filed a $285 million dollar lawsuit against HearstCorps,  Esquire and writer Mark Warren, reports Forbes, saying they "defamed them and damaged their business interests." Corsi and Farah claim that the parody harmed their ability to sell said birther book from major retailers like Barnes & Noble and Borders. Hey, it's not the first time an author has blamed poor sales on negative reviews.

Furthermore, Corsi and Farah trying to use Esquire's addendum as proof that the magazine "exhibited malice" towards them, and the piece exposed them to "extreme ridicule in the community where they reside..." 

Read the full piece -- with comments from Joseph Farah! --  at Forbes.

AlterNet / By Julianne Escobedo Shepherd

Posted at June 30, 2011, 4:04am

Today's Top Stories