Murdoch's "The Sun" Hacked by LulzSec, Email Archive to Be Released

The hacker group LulzSec hacked into the website of Murdoch paper The Sun yesterday, replacing the homepage with a false obituary reading "Media moguls [sic] body discovered," along with a fake report that he ingested palladium before "stumbling into his famous topiary garden." They were purported to have disbanded weeks ago, but sure enough, their Twitter feed was updated shortly after the hack: "The Sun's homepage now redirects to the Murdoch death story on the recently-owned New Times website. Can you spell success, gentlemen?" Simultaneously, they directed the News International page to their Twitter account.

But that prank was just the hors d'oeuvres, apparently. Later today, LulzSec says it will release a large News International email archive it discovered during the hack, potentially including emails from Rebekah Brooks, whose password they released as well. (It was 63000, which is the same number as the Sun's telephone tip line.)

Shortly after yesterday's hack, News International removed webmail and remote accessfrom their sites to protect emails from being hacked.

Meanwhile, an archive of alleged personal testimonials from Anonymous hacktivists showed up on Pastebin this morning, in case you're interested in going "behind the scenes" as it were.

AlterNet / By Julianne Escobedo Shepherd

Posted at July 19, 2011, 4:24am

Today's Top Stories